مصرف ویپ یا سیگار الکترونیکی در بارداری

استفاده از ویپ در بارداری

صفر تا صد استفاده از ویپ یا سیگار الکترونیکی در بارداری

ویپ یا سیگار الکترونیکی محصولی بوده که با گرم کردن مایعی که معمولاً حاوی نیکوتین و نوعی طعم‌دهنده است، عمل می‌کند تا از ورود دود مضر سیگار به ریه‌ها جلوگیری کند. این محصول به جای دود، بخار تولید کرده و برخی افراد جهت ترک سیگار و نیکوتین به استفاده از این محصول می‌پردازند. در این مقاله می‌خواهیم به مضرات استفاده از این دستگاه در بانوان باردار اشاره کنیم‌، پس با ما همراه باشید‌.

در صورتی که تمایل به استفاده و خرید ویپ یا سیگار الکترونیکی دارید، به این صفحه مراجعه کرده خریدتان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهید. 

مصرف ویپ یا سیگار الکترونیکی در بارداری 

استفاده از سیگار الکترونیکی یا ویپ در دوران بارداری ضرر زیادی دارد. بیشتر سیگارهای الکترونیکی نیکوتین دارند که به مغز و دیگر اندام‌های جنین در حال رشد آسیب می‌زند. این سیگارها همچنین حاوی ماده‌ای پیشران برای تولید بخار و سایر افزودنی‌های مضر هستند که ممکن است برای رشد و نمو جنین خطرناک باشد. 

مصرف سیگار در دوران بارداری به طور قطع می‌تواند به زنان و جنینشان آسیب برساند. با این حال، تحقیقات نشان می‌دهد زنان بارداری که از ویپ استفاده می‌کنند بر این باورند که سیگارهای الکترونیکی نسبت به سیگار کشیدن ضرر کمتری دارند. بسیاری از زنان باردار ممکن است ندانند که سیگارهای الکترونیکی حاوی نیکوتین هستند یا خیر. 

بعضی از آن‌ها ممکن است در دوران بارداری از سیگارهای الکترونیکی استفاده کنند به امید کمک به ترک یا کاهش سیگار معمولی. اگرچه استفاده از سیگارهای الکترونیکی ممکن است موجب کاهش مواجهه جنین با سموم نسبت به سیگارهای معمولی شود، اما مواجهه با نیکوتین به هر حال برای جنین مضر است. 

اگر در دوران بارداری، سیگار می‌کشید، بهتر است تلاش کنید مصرف سیگار را در این دوران کاهش دهید یا به طور کامل از آن دست بکشید. این بهترین راه برای شروع یک زندگی سالم برای شما و جنینتان است. می‌توانید با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

باورهای غلط در مورد استعمال دخانیات، سیگارهای الکترونیکی در بارداری 

  • اعتقاد به اینکه ویپ می‌تواند جایگزین ایمنی برای مصرف سیگار در دوران بارداری باشد: 

این موضوع یکی از اشتباهات رایج در این زمینه است. استفاده از سیگار الکترونیک در این دوره ممکن است پیامدهای شدیدتری را برای باردار و جنین به همراه داشته باشد. استفاده از سیگار الکترونیک در دوران بارداری منجر به مواجهه جنین با نیکوتین می‌شود که در بسیاری از سیگارهای الکترونیکی وجود دارد. این موضوع می‌تواند به طور مستقیم به جنین آسیب برساند و باعث رشد غیرطبیعی ریه، قلب، مغز و سیستم ایمنی شود که پیامدهای مادام‌العمری دارد.

  • استفاده از سیگار الکترونیک در طول دوران بارداری ممکن است به ترک سیگار کمک کند: 

اطلاعاتی نیست که نشان دهد مصرف سیگار الکترونیک می‌تواند به افراد در ترک سیگار یا دخانیات کمک کند؛ بلکه، دلایل مختلفی وجود دارد که می‌تواند افراد را به این نوع سیگار الکترونیکی معتاد کند؛ برای مثال، از نظر اجتماعی، ویپینگ قابل قبول‌تر از سیگار کشیدن است و معمولاً بوی قابل توجهی را به جا نمی‌گذارد. همچنین، به علت داشتن طعم‌های میوه‌ای و شیرین، افراد بسیاری تمایل به مصرف آن دارند‌. البته ناگفته نماند بسیاری از افراد همزمان با مصرف ویپ، از سیگار هم استفاده می‌کنند. 

  • چون دکتر درباره ویپینگ سوالی نکرده است، استفاده از آن مشکلی ندارد:

اگرچه بسیاری فکر می‌کنند که استفاده از ویپ یا دخانیات بدون پرسش پزشک مشکلی ندارد، اما این انتخاب فرضی نادرستی است. اگر پزشک از مصرف هرگونه نیکوتین شما اطلاع پیدا کند، قطعا شما را به عدم ادامه مصرف توصیه می‌کند. 

عوارض مصرف ویپ یا سیگار الکترونیک در بارداری 

  • احتمال آسیب دیدن جنین در حال رشد، با مصرف ویپ یا سیگار الکترونیکی وجود دارد. 
  • نیکوتین موجود در ویپ یا سیگارهای الکترونیکی بسیار اعتیادآور است و می‌تواند بر مغز تأثیرات منفی داشته باشد. حتی برخی از سیگارهای الکترونیکی بدون نیکوتین نیز ممکن است حاوی مقادیر کمی نیکوتین باشند که این مقادیر نیز می‌توانند باعث اعتیاد شوند.
  • استفاده از بخار سیگار الکترونیک ممکن است به افزایش خطر ابتلا به برخی از سرطان‌ها، از جمله سرطان ریه و سرطان سینه، منجر شود.
  • استفاده از سیگار الکترونیک می‌تواند منجر به مسمومیت حاد نیکوتین در افرادی شود که از این نوع سیگار استفاده می‌کنند.

سخن پایانی 

در این مقاله به بررسی مصرف ویپ یا سیگار الکترونیکی، عوارض و حقایق مصرف آن در دوران بارداری پرداختیم. همچنین، بیان کردیم سیگار الکترونیکی یا ویپ نمی‌تواند جایگزین مناسبی جهت ترک سیگار و نیکوتین باشد. مصرف ویپ در دوران بارداری نه تنها باعث ایجاد مشکل در مادر شود، بلکه می‌تواند به جنین در حال رشد آسیب جدی وارد کند‌. 

جهت خرید ویپ و اطلاع از ویژگی های آن می‌توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و آگاهانه برای خرید اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!