ضررهای پاد pod

استفاده از پاد چه ضررهایی دارد؟

با وجود مزیت‌هایی که برای دستگاه‌های پاد منظور شده، اما استفاده بیش از اندازه از آن، باعث بوجود آمدن مشکلات و ضرر‌های متعدد برای افراد می‌شود. از همین رو، در ادامه به بررسی چند نمونه از زیان‌های پاد خواهیم پرداخت.

اگر به دنبال پادهای با طرح‌های متنوع و قیمت مناسب هستید، می‌‌توانید از محصولات این صفحه انتخاب کرده و خرید را انجام دهید. 

کمبود اطلاعات علمی در زمینه پاد

از آنجایی که دستگاه‌های پاد به عنوان تکنولوژی‌های روز بشمار ‌می‌روند، تحقیقات علمی طولانی مدت بر روی آن‌ها صورت نگرفته‌است. از این رو، اطلاعات کافی جهت آگاهی از زیان‌های این دستگاه در دراز مدت بر روی سلامت افراد در دسترس نیست. علاوه براین تحقیقات گسترده بر روی گروه‌های آسیب‌پذیر همچون زنان باردار و یا نوجوانان نیز انجام نشده‌است.

عدم کیفیت لازم

دستگاه‌های پاد به میزان متنوعی در بازار موجود هستند. برخی از آن‌ها از لحاظ کیفیت در سطح پایینی قرار می‌گیرند و زیان‌هایی را برای افراد بوجود می‌آورند. به عنوان مثال برخی از دستگاه‌های پاد دچار نشتی و یا نقص می‌شوند و نیاز به تعویض مکرر دارند.

وجود مواد شیمیایی مضر

ترکیبات شیمیایی در بخارات دستگاه پاد و یا سیگار الکتریکی نسبت به سیگار‌های تنباکویی بسیار کمتر است، با این حال ترکیبات شیمیایی مضری در این سیگار‌ها موجود است که به سلامتی افراد آسیب می‌رساند.

ایجاد وابستگی توسط نیکوتین

نیکوتین از جمله مواد اعتیاد زاست و باعث وابستگی افراد می‌شود، از این رو مصرف مداوم آن باعث زیان رساندن به افراد خواهد شد. علاوه براین، در افرادی که قصد ترک سیگار را دارند، استفاده مداوم از این دستگاه باعث به تعویق انداختن این امر خواهد شد. البته باید این مسئله را در نظر داشت که عوارض سیگار‌های الکترونی کمتر از سیگار معمولی است. اما با این وجود باعث آسیب رساندن به شش و یا قلب می‌شود.

متمایل شدن نوجوانان به سمت سیگار

اگر چه سیگار‌های الکترونی مناسب تر از سیگار‌های معمولی هستند و ضرر‌های کمتری برای افراد دارند، اما مصرف هیچکدام از آن‌ها برای نوجوانان توصیه نمی‌شود. چرا که طبق اطلاعات بدست آمده، پس از استفاده از سیگار‌های الکترونی، نوجوان به سمت مصرف سیگار‌های معمولی ‌می‌روند، برای جلوگیری از این مسأله توصیه می‌شود تا نوجوانان از دستگاه پاد استفاده نکنند.

ایجاد آسیب به دندان و لثه

استفاده از دستگاه‌های پاد با ایجاد دود‌های ریز معلق که برروی دندان‌ها یا لثه می‌نشیند، باعث ایجاد محیطی جهت تولید باکتری می‌شوند. این امر سبب می‌شود تا دندان‌ها مستعد پوسیدگی شوند. همچنین باعث ایجاد التهاب در لثه‌ها می‌شود که مشکلاتی همچون بوی بد دهان را در پی خواهد داشت. همچنین در برخی از موارد، استفاده از سیگار‌های الکترونی باعث ایجاد سوزش و عفونت در گلو می‌شود.

تهدید سلامتی

علاوه بر اینکه سیگار‌های الکترونی تاثیرات مخربی بر روی قلب و ریه افراد دارند، باعث اختلال در دی ان ای نیز می‌شوند. این امر موجب می‌شود تا زمینه ایجاد سرطان در افراد بالا رود. البته اطلاعات دقیقی مبنا بر سرطان‌زا بودن دستگاه‌های پاد موجود نیست و تا کنون این مسأله ثابت نشده‌است. از سوی دیگر دود دست دوم ناشی از سیگار‌های الکترونی برای افرادی که در معرض آن قرار دارند، دارای زیان‌هایی است که از نظر مسائل بهداشتی هنوز نیازمند تحقیقات گسترده است. با این وجود پیش‌بینی شده‌است که این زیان‌ها نسبت به سیگار معمولی بسیار کمتر است.

سخن پایانی

در دنیای امروز که استفاده از سیگار‌های الکترونی رواج بسیاری پیدا کرده‌است، افراد با سؤال‌های گوناگونی در ارتباط با دستگاه پاد مواجه هستند. در این مقاله به منظور کسب آگاهی به بررسی برخی زیان‌های سیگار‌های الکترونی پرداختیم تا به تعدادی از سوالات پاسخگو بوده باشیم.

در نهایت برای خرید پادهایی با طراحی جذاب و مدل های مختلف، می‌توانید از محصولات این صفحه انتخاب کرده و خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!