استفاده از پاد یا سیگار؟

استفاده از پاد یا سیگار؟ کدام بهتر است؟

استفاده از پاد یا سیگار؟ کدام بهتر است؟

پاد و سیگار هر دو وسیله ای برای تامین نیکوتین هستند. بسیاری از جوانان پاد را جایگزین سیگار کرده و تصور می‌کنند که ضرر آن به دلیل تولید نکردن دود و مواد مضری مانند قطران و مونوکسید کربن، بسیار کمتر از سیگار است. اما در واقع این وسیله نیز دارای معایبی است که در ادامه به آن ها می‌پردازیم‌. در این مقاله قصد داریم مضرات پاد و سیگار را باهم مقایسه کنیم و به نتیجه کلی درباره بهتر بودن یکی از آن‌ها برسیم.

در صورتی که قصد خرید پاد یا سیگار الکترونیکی با کیفیت بالا را دارید، به یان صفحه مراجعه کنید. 

عوارض مصرف سیگار 

مضرات سیگار کشیدن فقط منجر به بیماری های قلبی عروقی نمی‌شود. بلکه کشیدن این مواد در بروز بیماری های بیشتر نقش دارد. علاوه بر این، بسیاری از بیماری‌ها به دلیل مضرات سیگار ممکن است وخیم‌تر شوند یا روند درمان آن‌ها به تعویق بیفتد. در ادامه به بررسی برخی از این بیماری ها می‌پردازیم: 

  • ریه‌ها اولین و مهم‌ترین بخش بدن هستند که تحت تأثیر منفی سیگار کشیدن قرار می‌گیرند. سیگار باعث ایجاد بیماری های تنفسی مانند: برونشیت، آسم و… می‌شود.
  • مصرف سیگار باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، فشار خون بالا و تصلب شراین عروقی می‌شود. به همین دلیل، پزشکان به بیمارانی که به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا هستند، توصیه می‌کنند که از مصرف دخانیات خودداری کنند.
  • تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که مصرف دخانیات، به ویژه سیگار، باعث کاهش قدرت جنسی و ناباروری افراد می‌شود. علاوه بر این، سیگار کشیدن در زنان می‌تواند خطراتی نظیر سقط جنین، تولد زودرس و تولد نوزادان کم وزن را افزایش دهد. در مردان نیز، مصرف سیگار باعث کاهش تولید اسپرم و اختلال در عملکرد جنسی آن‌ها می‌شود‌.
  • یکی از عوارض جدی مصرف سیگار، ضعیف شدن سیستم ایمنی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم. این مسئله باعث افزایش خطر ابتلا به عفونت‌های ویروسی و باکتریایی در افراد سیگاری می‌شود.
  • تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که سیگار کشیدن باعث افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 می‌شود. به عبارت دیگر، مصرف سیگار می‌تواند تولید انسولین در بدن را تحت تاثیر قرار دهد و این بیماری را تشدید کند.
  • سیگار کشیدن به عنوان یکی از عوامل اصلی موجب ابتلا به سرطان در انواع مختلف از بدن مانند ریه، دهان، گلو، حنجره، مری، معده، روده بزرگ، مثانه، کلیه، پانکراس، رحم و لوزالمعده شناخته می‌شود.
  • دخانیات همچنین می‌توانند بر روی سلول‌های استخوانی تأثیر گذاشته و ساخت این سلول‌های حیاتی را تخریب کنند که باعث پوکی استخوان و بروز بیماری‌های مرتبط می‌شود.
  • استفاده از سیگار باعث افسردگی، اختلالات روانی و آسیب به سیستم عصبی مرکزی می‌شود.

عوارض مصرف پاد

نام دیگر پاد سیگار الکتریکی است. برخلاف تصور بسیاری از افراد، این وسیله نیز معایب و مضرات زیادی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم: 

  • پاد ها به دلیل داشتن نیکوتین، می‌تواند مانند سیگار موجب اعتیاد شود، طبق تحقیقات هر پاد معادل ۲۰ نخ سیگار است که می‌تواند عوارضی برای قلب و شش ها داشته باشد. 
  •  طبق تحقیقات، هر پوک از پاد باعث افزایش غیرعادی ضربان قلب و فشار خون می‌شود که استفاده مداوم از آن باعث اتفاقی غیر قابل جبران بر روی قلب و فشار خون مانند سکته های قلبی و مغزی در فرد می‌شود. 
  • طبق تحقیقات بر روی افرادی که تا بحال سیگار نکشیده بودند، متوجه شدند پاد و سالت نیکوتین باعث آسیب رسیدن به ریه ها می‌شود. 
  • استفاده از پاد می‌تواند باعث ایجاد پوسیدگی دندان ها و التهاب لثه ها شود. همچنین، مصرف پاد می‌تواند باعث ایجاد آسیب و عفونت در ناحیه دهان و گلوی فرد مصرف کننده شود. 
  • مصرف پاد می‌تواند در دراز مدت بر روی فرد تاثیر بگذارد، به عنوان مثال کم کم باعث کاهش سیستم ایمنی بدن می‌شود. 

اما توجه داشته باشید که به طور کلی ضرر و معایب پاد یا سیگار الکترونیکی کمتر از سیگار های معمولی است.

مقایسه سیگار و پاد 

بر اساس گزارشات مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها، به ازای هر پنج نفری که سیگار معمولی استفاده می‌کند، یک نفر جان خود را از دست می‌دهد. بنابراین، اگر به دود علاقه‌مند هستید، بهتر است از سیگارهای الکتریکی به جای سیگار معمولی یا قلیان استفاده کنید، زیرا مضرات آن‌ها کمتر است، اگرچه همچنان ممکن است مشکلاتی ایجاد کنند. 

به طور کلی، پادها برای افرادی طراحی شده‌اند که به دنبال ترک سیگار هستند. اگر تصمیم به کنار گذاشتن سیگار دارید، اما این کار برایتان دشوار است، می‌توانید از جایگزین‌های مناسبی مانند پادها استفاده کنید. در پادها، نیکوتین که ماده‌ای است که شما را برای مصرف مکرر سیگار تحریک می‌کند، به مراتب کمتر از سیگار معمولی موجود است. 

می‌توانید با توجه به نیاز خود، از پادهای حاوی نیکوتین یا بدون نیکوتین استفاده کنید. اما بطور کلی طبق بیان مضرات سیگار و پاد متوجه شدیم مصرف سیگار معمولی دارای عوارض بیشتر نسبت به پاد است. 

برای خرید سیگار الکترونیکی یا پاد با قیمت مناسب، می‌توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و خریدتان را انجام دهید. 

دیدگاهتان را بنویسید

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!