مقایسه ضرر قلیان و ویپ

مقایسه ضرر قلیان و ویپ؛ کدام مضر تر است؟

با افزایش استفاده از قلیان و سیگار در میان افراد جامعه و آگاهی از مضرات آن‌ها، ممکن است برخی افراد بخواهند این مواد زیان‌آور را ترک کرده و به‌دنبال جایگزین‌های سالم‌تری باشند. یکی از مناسب‌ترین جایگزین‌های قلیان و سیگار، ویپ است که هیچ‌یک از مضرات این دو را ندارد و از مواد کاملاً طبیعی ساخته شده است. در این مقاله به این مورد که قلیان مضر تر است یا ویپ می‌پردازیم و هر کدام را جداگانه مورد بررسی قرار می‌دهیم. 

اگر قصد خرید ویپ با کیفیت بالا و طراحی زیبا را دارید، می‌‌توانید به این صفحه مراجعه کرده و خرید را انجام دهید. 

قلیان

بسیاری از افراد قلیان را به عنوان یک تفریح در نظر می‌گیرند و مصرف آن برایشان لذت‌بخش است. اما اگر این تفریح از حد اعتدال فراتر رود، به تدریج تبدیل به عادت می‌شود و در صورتی که فرد نتواند قلیان بکشد، دچار سردرد و سرگیجه خواهد شد. این وضعیت ترک قلیان را دشوار می‌سازد. سردرد‌های بسیار شدید نکشیدن قلیان، فرد را از فعالیت‌های روزانه خود باز می‌دارد‌. اما بطور کلی سیگار و قلیان آسیب‌های غیر قابل جبرانی را به بدن فرد وارد می‌کند. 

معایب کشیدن قلیان 

قلیان کشیدن که متاسفانه بیشتر افراد به آن اعتیاد دارند، دارای مضراتی است که شامل موارد زیر می‌شود: 

  • سرعت پیری پوست را افزایش می‌دهد.
  • بالا بردن احتمال ابتلا به سرطان.
  • مبتلاشدن به بیماری قلبی و عروقی.
  • موخوره زدن، ریزش و بی کیفیت شدن موی سر. 
  • ورود مواد مضر مانند: قطران، مونوکسید کربن، نیکوتین و…به بدن.
  • ابتلا به بیماری‌های تنفسی مانند آسم.

ویپ

ویپ یک وسیله پیشرفته با تکنولوژی جدید است که با استفاده از یک باطری و دستگاه گرم‌کننده، جویس را بخار می‌کند. جویس ویپ دارای دوز و درصد‌های مختلف نیکوتین است که باید بصورت جداگانه تهیه شود. جویس‌ها با درصد نیکوتین متنوع با تولید کمترین میزان دود و آلاینده، نیکوتین مورد نیاز بدن فرد را که از مواد طبیعی موجود در طبیعت تهیه شده، تامین کرد‌ه و به فرد در ترک کردن این مواد خطرناک کمک می‌کند. جویس‌ها به دلیل داشتن طعم‌های متنوع برای کسانی که اعتیاد به قلیان میوه ای داشته اند، مناسب است و باعث علاقه در ادامه استفاده از ویپ می‌شود. 

ویپ پاد

ویپ پاد نوع دیگری از ویپ است با این تفاوت که نیکوتین موجود در این وسیله کمی بیشتر از ویپ معمولی است. به علت بالا بودن نیکوتین موجود در جویس ویپ پاد برای افرادی که در طول روز سیگار بیشتری می‌کشند، بسیار مناسب است. جهت ترک کامل نیکوتین در قلیان یا سیگار می‌توانید جویس‌های با نیکوتین بیشتر تهیه کرده و به مرور از مقدار نیکوتین آن بکاهید و رفته رفته می‌توانید نیکوتین را بطور کامل ترک کنید. طبق توضیحاتی که داده شد می‌توان فهمید که ویپ نسبت به سیگار و قلیان از سلامت بیشتری برخوردار است. 

مزایای استفاده از ویپ نسبت به قلیان 

امروزه جوانان بسیاری از این دستگاه استفاده می‌کنند که در این قسمت از مقاله قصد داریم به مواردی از مزایای این وسیله اشاره کنیم: 

  • هزینه قلیان کشیدن و خریدن سیگار بیشتر از تهیه ی ویپ و جویس آن است. شما با هر بار خریدن و شارژ کردن آن چندین بار در طول روز می‌توانید از آن استفاده کنید. 
  • اگر جویس ارزان قیمت و یکبار مصرف بخرید، نگران آسیب رسیدن به گلوی خود نباشید، چون این دستگاه هیچ گونه آسیبی به سیستم تنفسی شما وارد نمی‌کند. 
  • بدون احتراق بودن اغلب دستگاه‌های ویپ، یکی دیگر از خصوصیات بارز آن است که دیگران را در خرید و استفاده از آن ترغیب می‌کند. در صورتی که قلیان و سیگار هر دو از مواد اشتعال زا تهیه می‌شوند‌. 

آیا ضرر قلیان بیشتر از ویپ است؟

همانطور که در این مقاله با ویپ، انواع و نوع کارکرد آن آشنا شدید، دریافتید که ضرر ویپ به دلیل طبیعی بودن طعم دهنده‌های جویس، نسبت به قلیان و سیگار کمتر است. سیگار و قلیان به دلیل داشتن گوگرد، کاغذ و توتون که ضرر‌های زیادی دارند و دود آن‌ها بوسیله احتراق وارد بدن می‌شود. البته طبق بررسی‌های انجام شده توسط سازمان بهداشت بریتانیا نشان می‌دهد که ویپ ۹۵ درصد کمتر از سایر دخانیات مضر تر است و می‌تواند گزینه ای عالی برای ترک سیگار و قلیان باشد. 

سخن پایانی 

در این مقاله شما را با قلیان و ویپ، مزایا و معایب آن‌ها که بسیاری از جوانان جهت کسب نیکوتین مصرف می‌کنند، آشنا کردیم و به این نتیجه رسیدیم که نه تنها ویپ ضرر کمتری دارد؛ بلکه می‌توان از آن جهت ترک نیکوتین نیز استفاده کرد. همچنین تهیه و استفاده از آن کم هزینه تر نسبت به قلیان و سیگار است. 

اگر قصد خرید ویپ را دارید، می‌‌توانید از طریق این صفحه سفارش خود را ثبت کنید و محصول را در کوتاه ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!