مقایسه مضرات پاد و قلیان

مقایسه مضرات پاد و قلیان؛ ضرر کدام یک کمتر است؟

با فراگیری گسترده مصرف قلیان، بسیاری از افراد به دنبال جایگزینی برای آن هستند. زیرا مصرف قلیان ضرر‌هایی را به دنبال دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. از سوی دیگر دستگاه‌های الکترونی که به عنوان سیگار الکترونی در بازار عرضه می‌شوند، برای بسیاری از افراد جایگزین مناسبی تلقی می‌شوند. اما با این وجود این دستگاه‌ها نیز در کنار مزایای فراوان، معایبی نیز دارند.

در صورتی که قصد خرید پاد را دارید، می‌‌توانید در این صفحه مدل‌های مختلفی از این محصول را مشاهده کرده و خرید را انجام دهید. 

ضرر‌های قلیان

امروزه بسیاری از افراد، از قلیان به عنوان سرگرمی و تفریحات خود استفاده می‌کنند. ولی برخی افراد در استفاده از آن زیاده‌روی کرده و باعث ایجاد عادت در خود می‌شوند. وابستگی به قلیان سبب می‌شود تا فرد اگر در بازه‌های کوتاه از قلیان استفاده نکند، دچار سردرد و یا سرگیجه شود. این عوارض گاهی به حدی زیاد می‌شود که فرد را از انجام کار‌های روزمره خود نیز باز می‌دارد. علاوه براین کسانی که از قلیان استفاده می‌کنند دچار امراض گوناگون می‌شوند که عبارت است از:

افزایش فشار خون

افرادی که به صورت مداوم از قلیان استفاده می‌کنند، دچار افزایش ضربان قلب به صورت غیر طبیعی می‌شوند که به دنبال آن فشار خون نیز بالا می‌رود.

گرفتگی عروق

از جمله خطرناک‌ترین عواملی که در اثر مصرف قلیان ایجاد می‌شود، گرفتگی عروق بوده که به دنبال آن ممکن است سکته قلبی و یا مغزی رخ دهد.

انتقال بیماری‌های عفونی

استفاده از قلیان، اگر به صورت اشتراکی صورت گیرد سبب می‌شود تا احتمال انتقال بیماری‌های عفونی به میزان زیادی افزایش یابد.

پیری زودهنگام

در دود قلیان مواد سمی وجود دارد که در بدن از اکسیژن‌رسانی درست به بافت‌ها و اندام‌ها جلوگیری می‌کند. این امر سبب می‌شود تا نقاط حساس به کمبود اکسیژن به خصوص پوست دچار پیری زودرس شود.

افزایش احتمال بروز سرطان

افرادی که عادت به مصرف قلیان دارند، مستعد ابتلا به سرطان‌های مختلف همچون مری، معده و به خصوص ریه هستند.

ضرر‌های پاد

بسیاری از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که سیگار‌های الکتریکی به هیچ عنوان دارای ضرر نیستند. اما باید به این نکته توجه کنند که این دستگاه‌ها همانند سایر مواد نیکوتین‌دار، زیان‌هایی را برای افراد دارند. البته این مسأله را نیز باید در نظر داشت که زیان دستگاه پاد نسبت به سایر مواد اعتیاد‌آور بسیار کمتر است. به طور کلی ضرر‌هایی که دستگاه پاد به همراه دارد، شامل موارد زیر است:

  • افزایش ضربان قلب و به دنبال آن افزایش فشار خون
  • افزایش احتمال بروز سکته قلبی و یا مغزی
  • خطرزا بودن برای زنان باردار و جنین آن‌ها
  • مسموم شدن با نیکوتین موجود در سیگار الکتریکی
  • وابستگی و اعتیاد به نیکوتین
  • بوجود آمدن اختلال در تمرکز
  • آسیب به ریه و ابتلا به امراض مربوط به ریه

قلیان یا پاد

با توجه به مطالب گفته شده، بسیاری از زیان‌هایی که پاد به همراه دارد، در قلیان نیز وجود دارد. اما با این حال ضرر‌های سیگار‌های الکترونی به مراتب نسبت به قلیان کمتر است. زیرا هنگام استفاده از قلیان دود آن، حاصل سوختن مواد شیمیایی بوده که باعث بوجود آمدن امراض گوناگونی می‌شوند. در مقابل دستگاه پاد با سوزاندن برخی مواد گیاهی، دود خود را تولید می‌کند. این کار موجب می‌شود تا نسبت به زیان‌های حاصله از دود قلیان به مراتب کم ضررتر باشد. علاوه براین، سیگار الکترونی دارای محدوده مشخصی برای استفاده از نیکوتین است و از همین رو، برای ترک سیگار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای خرید پاد از برندهای معتبر و با کیفیت بالا، می‌‌توانید به این صفحه مراجعه کرده و محصول را سفارش دهید. پاد با قیمت مناسب و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست‌تان خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!