معرفی دستگاه ویپ، انواع ویپ ها و چگونگی کار با آن ها

در این مطلب به معرفی دستگاه ویپ، انواع ویپ ها و چگونگی کار با ویپ می‌پردازیم. پس با ویپ گاد برای کسب اطلاعات بیشتر همراه باشید.

این روز‌ها بیشتر از هر زمانی ممکن است در محافل و جمع‌های دوستانه، نام دستگاه ویپ و یا پاد به گوشتان بخورد. دو نوع دستگاهی که موفق شده‌اند در بازار ایران به شدت محبوب شوند. اما دستگاه ویپ چیست؟ در این مطلب به طول کامل درباره این موضوع می‌پردازیم و در آخر به این سوال پاسخ می‌دهیم که:‌ «آیا ویپ می‌تواند برای ترک سیگار مفید باشد؟‌»

معرفی دستگا ویپ

اجازه بدهید در همین ابتدای کار به سراغ چیستی دستگاه ویپ (Vape) برویم. ویپ نوعی وسیله است که مایع خاصی که به آن جویس گفته می‌شود را به بخار تبدیل می‌کند. این بخار از دهان شخصی که در حال کام گرفتن است به شکل دود غلیظ و پرحجم بیرون می‌آید. به موازت این موضوع، فردی که در حال استفاده از ویپ و یا به اصطلاح ویپینگ است، می‌تواند حس سیگار کشیدن را تجربه کند. از این رو گفته می‌شود که ویپ می‌تواند گزینه مناسبی برای ترک سیگار باشد. نکته جالب درباره دستگاه ویپ، مایع جویس آن است. برخلاف پادها که برای استفاده نیاز به سالت نیکوتین دارید، در ویپ باید از جویس استفاده کنید. در ادامه به طور کامل‌تر درباره جویس‌ها صحبت می‌کنیم اما همینقدر بدانید که جویس‌ها برخلاف سالت‌ها، از نیکوتین کم‌تری برخوردار هستند. حتی گاهی اوقات هم اصلا نیکوتین ندارند.

دستگاه ویپ از چه مواردی تشکیل شده است؟

اگر بخواهیم به قطعات تشکیل دهنده دستگاه ویپ بپردازیم باید به چند مورد اشاره کنیم. به طور کلی دستگاه ویپ از: مخزن (تانک)، سیم، مایع ویپ، دهانه، باتری و گرما دهنده تشکیل شده است. مخزن یا تانک همانطور که از اسمش مشخص است، وسیله‌ای برای نگه‌داری مایع جویس است. دهانه جایی است که با استفاده از آن به کام گرفتن می‌پردازید و گرما دهنده نیز وظیفه داغ کردن و تبدیل مایع جویس به بخار را دارد.

مایع ویپ یا همان جویس چیست؟

کمی قبل‌تر به صورت خلاصه درباره مایع ویپ صحبت کردم. همانطور که گفته شد، برای استفاده از ویپینگ نیاز دارید که مایع ویپ را با استفاده از سیستم گرما دهنده داغ کنید و آن را به بخار تبدیل کرده و سپس با دود ایجاد شده ویپینگ کنید. برای این کار در مرحله اول نیاز به مایع ویپ دارید. در ویپ، ما از جویس یا ایجوس استفاده می‌کنید. این مایع متشکل از گلیسیرین گیاهی و پروپیلن گلیکول است. البته که مقدار هر کدام از این دو در جویس‌های مختلف، متفاوت است. یکی از جذابیت‌های جویس‌ها، تنوع بالای آن‌ها است. فقط کافیست سری به قسمت جویس‌های فروشگاه ویپ گاد از طریق سایت ببینین تا متوجه شوید که در چه طیف وسیعی از طعم‌ها و مزه‌ها، می‌توانید جویس خریداری کرده و استفاده کنید.

فرقی نمی‌کند که از چه طعم و یا میوه‌ای خوشتان می‌آید. هر چه را بخواهید می‌توانید در جویس‌ها پیدا کنید. نکته دیگر درباره جویس‌ها، امکان استفاده و یا عدم استفاده از نیکوتین در آن‌ها است. به عبارتی دیگر اگر به دنبال نیکوتین هستید می‌توانید از جویس‌های نیکوتین دار استفاده کنید و برای ترک سیگار به دنبال چیزی شبیه به سیگار هستید که دود جذابی برایتان ایجاد کند می‌توانید از جویس‌های بدون نیکوتین استفاده کنید. از این رو تنوع در بازار ویپ و جویس‌ها به شدت زیاد است.

آیا ویپینگ مانند سیگار است؟

بخواهیم کلی بگویم، خیر! در ویپینگ برخلاف سیگار کشیدن، دیگر خبری از سنگینی در گلو و یا ریه‌ها نیست. همچنین دود این دستگاه به خاطر بخار است و این موضوع را از رطوبتی که در به طور خیلی خاص و جذاب در گلو  ایجاد می‌شود می‌توان حس کرد. از دیگر نکاتی که پیش از این نیز به آن اشاره شد، تنوع بالای طعم‌های ویپ است. به عبارتی دیگر در ویپ دیگر خبری از یک مزه غالب تنباکو که در سیگار داریم، نیست. بلکه شاهد ده‌ها مزه مختلف هستیم. مزه‌هایی که هم طعمشان برای فردی که در حال استفاده از ویپ است جذاب خواهد بود و هم برای اطرافیانتان. در زمان استفاده از ویپ اطرافیانتان بیشتر جذبتان می‌شود. موضوعی که در زمان استفاده از سیگار، خلاف آن اتفاق می‌افتد.

به همین خاطر دیگر خبری از سرزنش خودتان برای استفاده از ویپ برخلاف سیگار نیست. همچنین اگر خانواده‌تان مشکلی با ویپینگ ندارند، می‌توانید از آن در خانه نیز استفاده کنید. بدون اینکه نگران بوی بدی باشید که سیگار تولید می‌کند.

به طور علمی، کدام بهتر هستند؟

به دلیل نو ظهور بودن ویپ و پاد، هنوز تحقیقات زیادی در این زمینه صورت نگرفته است. اما برخی از تحقیقات ثابت کرده‌اند که استفاده از دستگاه ویپ می‌تواند تا 95 درصد خطرات ناشی از سیگار کشیدن را کاهش دهد. در مقابل برخی تحقیقات نیز از ضرر این دستگاه برای بدن صحبت می‌کنند. نکته‌ای که در این میان وجود دارد، حکم رانی شرکت‌های تولید سیگار است. شرکت‌هایی که برای چندین دهه، در صدر پرسود‌ترین صنایع دنیا قرار دارند و به هیچ وجه نمی‌خواهند بازی را به ویپ و یا پاد‌ها ببازند. به همین خاطر همیشه این موضوع را در نظر داشته باشید که ممکن است این شرکت‌ها، با پرداخت هزینه‌های هنگفت به دنبال از بین بردن رشد و همه‌گیری ویپ و پاد‌ها باشند.

شاید جالب باشد بدانید که VG و PG که کمی‌ قبل‌تر به آن اشاره شد نیز هر دو از سازمان غذا و داروی آمریکا که FDA نام دارد، تاییدیه دریافت کرده‌اند و هر کدامشان به طور تنهایی نمی‌توانند ضرری به بدن وارد کنند. از طرفی ویپ به مراتب هزینه کم‌تری برای شما نسبت به استفاده از سیگار دارد. فقط کافیست یک بار دستگاه ویپ را خریداری کنید؛ همین! هر چند وقت یک بار نیز نیاز به خرید جویس دارید. در مقابل سیگار را باید به طور مداوم و روزانه (بسته به شدت مصرف) خریداری کنید. همچنین با استفاده از ویپ دیگر خبری از بوی بدی که دهن و یا بدن بعد از استفاده از سیگار می‌گیرد، نیست. پس بخواهیم یک دو دو تا چهارتا کنیم، ویپ و پاد به مراتب نسبت به سیگار مقرون به صرفه‌تر و حتی از نظر علمی نیز کم‌ ضررتر هستند.

چرا ویپ ها برای ترک سیگار مفید هستند؟

یکی از تبلیغاتی که همواره زمانی که نام ویپ و یا پاد به گوشمان می‌خورد وجود دارد این است که این دستگاه‌ها برای ترک سیگار مفید هستند. تحقیقاتی در اینباره صورت گرفته و ثابت کرده است که ویپ و پاد‌ها می‌توانند برای ترک سیگار مفید باشند. یکی از تفریحاتی که فرد سیگاری در هنگام استفاده از سیگار دارد، ایجاد دود است. موضوعی که با استفاده از ویپ‌ها به شکل جذاب‌تر و بهتر می‌توانید انجام دهید. از طرفی دیگر خبری از بوی بد تنباکو و سیگار نیست. یعنی می‌توانید از طعم و مزه‌های مختلفی جویس‌ها دارند استفاده کنید.

همانطور که کمی قبل‌تر نیز به آن اشاره شد، هنگام استفاده از ویپ دیگر خبری از عذاب وجدانی که افراد سیگاری به خاطر بوی بد سیگار دارند هم نیست. یعنی از اینکه شاید به خاطر سیگار کشیدن دوستان و اطرافیانتان شما را پس بزند، نگران نخواهید بود. بلکه بوی خوش جویس می‌تواند به جذب افراد اطرافتان کمک نیز بکند و باعث شود که از شما درباره دستگاه ویپ و جویسی که مصرف می‌کنید نیز سوال بپرسند. این موضوع می‌تواند کمک شایانی برای افزایش اعتماد به نفس شما باشد.

توجه به این نکات ضروری است!

احتمالا تا به اینجای کار اشتیاق زیادی به خرید ویپ و یا استفاده از آن در درونتان ایجاد شده است. اما قبل از این کار، باید به نکاتی نیز توجه کنید. اولین نکته که مهم‌ترین نکته نیز خواهد بود، خرید از فروشگاه‌های معتبر است. متاسفانه در بازار فعلی، جنس‌های تقلبی روز به روز در حال زیادتر شدن هستند. دستگاه‌های تقلبی که نه تنها مفید نیستند، بلکه می‌توانند به مراتب نسبت به سیگار ضرر‌های بیشتری برایتان داشته باشند. خوشبختانه در فروشگاه ویپ گاد مفتخر هستیم که محصولاتمان را با گارانتی و ضمانت اصیل بودن به فروش برسانیم.

از طرفی دیگر بهتر از است از ویپ برای مدت طولانی در طول روز استفاده نکنید. از قدیم نیز گفته‌اند که استفاده بی‌رویه از هر چیزی ضرر دارد. ویپ نیز از این قاعده مستثنا نیست. حتی اگر در طول روز زیاد آب بخورید هم ممکن است در پایان روز با مشکلات جدی مواجه شوید.

باتری دستگاه ویپ را چند وقت یک بار باید شارژ کنیم؟

هیچوقت نگذارید که باتری دستگاه ویپ به طول کامل تمام شود. دقیقا روندی که برای گوشیتان انجام می‌دهید را نیز برای دستگاه ویپ در پیش بگیرید. یعنی هر وقت باتری به ۳۰ یا ۴۰ درصد رسید، آن را به شارژ وصل کنید. با این کار طول عمر باتری به مراتب بیشتر از حالت عادی می‌شود و نیازی به خرید مجدد باتری در یک مدت زمان کوتاه نخواهید داشت.

استفاده از ویپ برای افرادی که تا به حال سیگار نکشیده‌اند پیشنهاد می‌شود؟

به هیچ وجه!‌ به طور کلی اگر تا به حال سیگار نکشیده‌اید، هیچوقت، تکرار می‌کنم هیچوقت به سراغ تجربه سیگار و یا ویپ نروید. این دستگاه‌ها برای افرادی که سیگاری هستند پیشنهاد می‌شود. به طور کلی سیگار، ویپ و پاد به خاطر ماده نیکوتینی که دارند، می‌توانند به یک اعتیاد برایتان تبدیل شوند. هر چیزی که اعتیاد شود، می‌تواند به بدن آسیب برساند. پس به جای استفاده از سیگار یا هر چیز دیگری از این قلم، بهتر است به سراغ ورزش بروید. ویپ برای افرادی که به دنبال ترک سیگار هستند پیشنهاد می‌شود. اگر شما از هر دو دوری کنید، چندین قدم از فردی که به دنبال ترک سیگار است جلوتر هستید.

مروری بر انواع دستگاه های ویپ

در بخش قبلی این مطلب به معرفی ویپ و اینکه آیا ویپ برای ما مضر است، پرداختیم. حال احتمالا برای خرید این محصول اشتیاق پیدا کرده‌اید. در این مرحله باید به سراغ خرید ویپ بروید. برای خرید ویپ توجه به چند مورد ضروری است. اول از همه اینکه می‌خواهید ویپ‌تان جمع و جورتر باشد و یا به دنبال ویپی هستید که با گزینه‌های زیاد، تجربه فضایی‌تری به شما منتقل کند. هر کدام از مدل‌های ویپ، مزیت‌ها و همینطور نکات منفی دارد. مواردی که در ادامه به طور خلاصه و کامل به آن‌ها می‌پردازیم:

سیگار الکترونیکی یا E-Cigarettes

اجازه بدهید کار را با ساده‌ترین نوع ویپ آغاز کنم. سیگار الکترونیکی برای افرادی که ابتدای کار ویپینگ هستند بسیار مناسب است. این محصول شباهت بسیاری به سیگار دارد و در دو نوع یک تکه و دوتکه در بازار موجود است. در تک تکه‌ای‌ها برخلاف دوتکه‌ای‌ها معمولا خبری از امکان تعویض کارتریج نیست. از مزیات این دستگاه می‌توان به کوچک بودن و راحت‌تر بودن امکان حمل آن اشاره کرد. یعنی اگر می‌خواهید به طور پنهانی و دور از چشم خانواده (که به هیچ وجه این کار پیشنهاد نمی‌شود) ویپینگ کنید، سیگار الکترونیکی گزینه بسیار مناسبی است. همینطور از نظر قیمتی نیز ارزان‌تر و از دید استفاده‌ای نیز بسیار آسان‌تر است.

ویپ پاد ها

اگر به دنبال محصولی هستید که در عین سادگی، اکثر ویژگی‌هایی که به دنبالش هستید را داشته باشید، ویپ‌ پاد ها گزینه مناسبی هستند. ویپ پادها جزو محصولات جدید بازار به حساب می‌آید که در مدت زمان کوتاه موفق به جذب طرفداران بی‌شماری در سراسر جهان شده‌اند. این دستگاه‌ها در رده دستگاه‌های دو تکه‌ای قرار می‌گیرند. دو تکه این دستگاه متشکل از باتری و همینطور قلم ویپ است که هر کدامشان را به سادگی می‌توانید تعویض کنید. همچنین در این نوع دستگاه‌ها به طور استثنا می‌توانید از سالت نیکوتین نیز استفاده کنید. به عبارتی دیگر برای آن دسته از افرادی که به دنبال جذب نیکوتین هستند، خرید ویپ پاد به شدت پیشنهاد می شود.

ویپ های قلمی

دسته سوم ویپ های قلمی هستند. این محصول نسخه به بلوغ رسیده سیگارهای الکترونیکی به حساب می‌آیند. کوچکی ویپ‌های قلمی مزیت و نکات منفی خاص خودش را دارد. اول از همه که به خاطر کوچکی، حمل آن بسیار آسان است. اما از طرفی باتری و همینطور مخزن کوچک‌تری دارد که می‌تواند سرعت تمام شدن شارژ و یا مایع را بیشتر کند.

ویپ های ماد باکس یا جعبه ای

نوبت به ویپ‌های نسبتا حرفه‌ای تر رسید. ویپ‌های ماد باکس یا جعبه‌ای نسبت به به ویپ‌هایی که قبل‌تر معرفی شد، از حجم، ظرفیت و همینطور قدرت بیشتری بهره می‌برد. همچنین در این نوع ویپ‌ها شاهد اضافه شدن ویژگی‌هایی هستیم که به خاص‌تر شدن تجربه ویپینگ‌تان کمک شایانی می‌کند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به امکان تنظیم ولتاژ و دما اشاره کرد. از طرفی طول عمر باتری‌های این نوع ویپ‌ها نیز به مراتب بیشتر از مدل‌های قبلی است.

ویپ های ماد باکس با توان بالا

اگر بخواهید خیلی حرفه‌ای‌تر به سراغ خرید ویپ بروید، ویپ‌های ماد باکس با توان بالا گزینه بسیار مناسبی هستند. همانطور که از اسم این نوع ویپ‌ها مشخص است، «ویپ‌های ماد باکس با توان بالا» به مراتب قدرت و همینطور باتری قوی‌ترین نسبت به «ویپ‌‌های ماد باکس» دارند. از طرفی قابلیت‌های این نوع ویپ‌ها نیز کامل‌تر از دیگر ویپ‌هایی است که پیش از این به آن‌ها پرداختیم. به طور کلی اگر به دنبال تجربه‌ای کامل و حرفه‌ای هستید، این نوع ویپ‌ها به شدت پیشنهاد می‌شوند.

کدام دستگاه برای من مناسب‌تر است؟

همه چیز به میزان کار شما از دستگاه بستگی دارد. اگر به دنبال دستگاهی هستید که به طور روز مره از آن استفاده کنید و خرج زیادی هم برایتان نداشته باشد، گزینه‌های ابتدایی در لیست بالا مناسب‌تر هستند. اما اگر می‌خواهید به طور حرفه‌ای از ویپ استفاده کنید، خرید ویپ پاد باکس و یا حتی ویپ Squonk پیشنهاد می شود.

بهترین ویپ های موجود در بازار ایران

مفتخریم که به عنوان یکی ازمرجع‌های فروش ویپ، پاد، جویس و سالت نیکوتین، بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات ایران را در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. محصولاتی که به صورت اورجینال و تحت ضمانت اصالت و سلامت به شما فروخته می‌شوند. از این رو می‌توانید نسبت به خریدتان مطمئن باشید. در ادامه به معرفی چندتا از بهترین ویپ‌های بازار ایران می‌پردازیم که می‌توانید به صورت مستقیم از فروشگاه ویپ گاد، با قیمت مناسب، خریداری کنید.

ویپ ویپرسو اسکای سولو پلاس

بی‌شک ویپ وپرسو اسکای سولو یکی از بهترین ویپ‌های قلمی موجودر در بازار است. دستگاهی که با حداقل توان 5 و حداکثر توان 85، با باتری 1400 میلی آمپر می‌تواند برای ساعت‌ها یک تجربه جذاب ویپینگ را در اختیارن قرار دهد. با چیپست قدرتمند OMNI Mini و مدارهای محافظتی پیشرفته‌ای که این دستگاه دارد، هیچگاه نگران خرابی این محصول نباشید.

برای خرید کلیک کنید

ویپ پاد ویپرسو تارگت 80

برای افردی که به دنبال محصولی پیشرفته هستند، ویپ پاد ویپرسو تارگت 80 گزینه مناسب و جذابی است. این محصول که از بدنه آلیاژ روی ساخته شده، از چیپست AXON بهره می‌برد که یکی از قدرتمند‌ترین تراشه‌های موجود در دنیا است. حالت‌های مختلفی را می‌توانید روی این ویپ فعال کنید که هر کدامشان تجربه متفاوتی را در اختیارتان قرار می‌دهند.

برای خرید کلیک کنید

ویپ ویپرسو جی تی ایکس گو 80

برای خرید کلیک کنید

ویپ سواگ پی ایکس 80

برای خرید کلیک کنید

در این مطلب سعی داشتیم به معرفی دستگاه ویپ، انواع ویپ ها و همینطور چگونگی کار با ویپ ها بپردازیم. امیدواریم این مطلب بتواند تمام سوالات شما در زمینه محصولات ویپ را برطرف کرده باشد. اگر سوالی درباره ویپ، جویس، پاد و یا سالت نیکوتین دارید می‌توانید از طریق تماس با پشتیبانی سایت با ما در میان بگذارید. همچنین اگر می‌خواهید بدانید که چه نوع ویپ، پاد، جویس و سالتی برای شما مناسب‌تر است نیز می‌توانید با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!