چگونه از طعم سوختگی ویپ جلوگیری کنیم؟

احتمالا برایتان پیش آمده که در هنگام ویپینگ، با طعم سوختگی ویپ مواجه شوید. در این مطلب به چرایی این اتفاق و راه روش‌های رفع آن می‌پردازیم. با ویپ گاد همراه باشید.

ویپ را خیلی‌ها بهترین راه حل برای ترک سیگار می‌دانند. وسیله‌ای که با آن می‌توانید به اقیانوسی از طعم و مزه‌های ناب دسترسی پیدا کنید و با کام گرفتن، دود‌های جذابی را ایجاد کنید. ویپ‌ها که اکثرا توسط جویس‌ها کار می‌کنند، تنوع بالایی دارند. با این وجود، ممکن است در هنگام استفاده از ویپ و یا به اصلاح ویپینگ با مشکل طعم سوختگی ویپ مواجه شوید. اتفاقی که در این مطلب به طور ویژه به آن می‌پردازیم. این اتفاق ممکن است بسیار آزار دهنده باشد. به عبارتی، به جای اینکه طعم جذاب جویس موردنظرتان را احساس کنید، با یک طعم تلخ مواجه می‌شوید. طعمی که در یک لحظه می‌تواند تمام لذت ویپینگ را که پیش از این داشتید، از بین ببرد. اما چه اتفاقی رخ می‌دهد که شما با طعم تلخ سوختگی مواجه می‌شوید؟

طعم خشک ویپ یا طعم سوختگی ویپ؛ کدامیک اتفاق می‌افتد؟

این اتفاق ممکن است به دلیل دو رخ بدهد. به عقیده خیلی‌ها تفاوت‌هایی بین طعم تلخ سوختگی ویپ و خشکی ویپ وجود دارد. خشکی ویپ را خیلی‌ها به خاطر کم بودن رطوبت می‌دانند. اگر بخواهم کامل‌تر بگویم، از نظر برخی‌ها پیش از اینکه طعم تلخ سوختگی در دهانتان جا بگیرد، با خشکی ویپ مواجه می‌شوید. خشکی که به نوعی زمینه ساز رسیدن ویپینگ به مرحله سوختگی است. همین باعث می‌شود که به افرادی که از ویپ استفاده می‌کنند پیشنهاد کنیم هر زمانی که با اولین کام‌های خشک مواجه شدید، آماده چشیدن طعم تلخ سوختگی نیز باشید.

اما دلیل طعم سوختگی ویپ به خاطر چه چیزی است؟

خیلی ساده است!  این اتفاق به خاطر عدم وجود رطوبت  و یا کمبود جویس اتفاق می‌افتد. یعنی هر زمانی که مخزن مایع جویس خالی باشد و یا به کویل نرسد، کویل به سوزاندن ذرات پایانی جویس می‌پردازد. به موازات این موضوع مواد باقی مانده روی سیم‌ پیچیه‌های قرار می‌گیرند و طعم بدی که بیشتر به سوختن پنبه شبیه است از خودشان ایجاد می‌کنند. البته همه چیز به این مورد خلاصه نمی‌شود. دلایل دیگری نیز وجود دارد.

قرار گرفتن ویپ روی وات بالا

زمانی که ویپ را روی وات بالا تنظیم می‌کنید، جویس با سرعتی به مراتب بیشتر می‌سوزد و به موازات آن مایع جویس نیز سریع‌تر به پایان می‌رسد. همین موضوع باعث می‌شود که زودتر از حالت عادی با طعم سوختگی مواجه شوید. در حدی که ممکن است با وجود داشتن مایع در مخزن، باز هم طعم سختن را احساس کنید.

از جویس‌های گلیسرول گیاهی استفاده کنید

به این نکته دقت داشته باشید که ویپ موردنظرتان بتواند مقدار گلیسرول گیاهی موجود در جویس را پشتیبانی کند. گلیسرول گیاهی یا همان VG ممکن است در  برخی از جویس‌ها بیشتر باشد. به موازات آن اگر ویپ‌تان قابلیت پشتیبانی از آن را نداشته باشد، ممکن است زودتر از هر زمانی با طعم سوختگی مواجه شوید.

ویپینگ‌های پشت سر هم!

استفاده طولانی مدت و پشت سر هم از ویپ ممکن است هم برای خودتان و هم برای دستگاه ویپ مضر باشد. بله؛ استفاده بی‌رویه از هر چیزی مضر است. اگر پشت سر هم و به صورت متوالی ویپینگ کنید، زودتر از هر زمانی با طعم سوختگی مواجه می‌شوید. طعمی که در این موقعیت هیچ ربطی به کم شدن جویس ندارد. فقط کافیست در میان ویپینگ‌تان کمی وقفه بیندازید تا مایع بتواند بخش‌های خشک شده را خیس کند.

شاید مشکل از کویل‌ها است

گاهی اوقات مشکل از کویل‌ها است. این اتفاق ممکن است از پر نشدن تانک‌های کویل رخ بدهد. به همین دلیل حتما از انجام درست کار‌ها مطمئن شوید تا بتوانید ویپنینگ جذابی را تجربه کنید.

چگونه متوجه سوختن کویل‌ها شویم؟

همانطور که کمی قبل‌تر گفته شد، ممکن است یکی از اصلی‌ترین دلیل چشیدن طعم سوختگی هنگام ویپینگ، کویل‌ها باشند. کویل‌ها نیز مانند دیگر وسائل ممکن است هر زمانی بسوزند. اما از کجا متوجه شویم که کویل‌ها سوخته‌اند؟ در مرحله اول اگر متوجه طعم خشک و یا سوختگی شدید شدید، سریعا به سراغ کویل‌ها بروید و با اضافه کردن جویس به آن‌ها و یا تمیز کردن ویپ، مشکل را رفع کنید. اگر دیر به سراغ این کار بروید، باید به فکر یک کویل جدید باشید.

از طرفی دیگر حتما کویل‌ها را به درستی پر کنید. سوختن کویل‌ها با کم شدن طعم جویس آغاز می‌شود و با بوی بد به پایان می‌رسد. نمی‌توان زمان دقیقی برای اینکه کویل‌ها چه زمانی به پایان راهشان می‌رسند بدهیم. همه چیز به تجربه شما بستگی دارد. همینطور هر ویپ می‌تواند با کویل متفاوتی که دارد، زودتر و یا دیرتر به مرحله سوختن برسد. اما اگر از کویل‌ها به درستی مراقبت کنید می‌توانید تا حد امکان زمان تعویض کویل‌ها به تعویق بیندازید.

کویل‌ها چقدر عمر می‌کنند؟

پیش از این نیز گفته شد که زمان دقیقی در رابطه با عمر کویل‌ها دردسترس نیست. عمر کویل‌ها به چگونگی استفاده شما از ویپ بستگی دارد. اما هر کویل می‌تواند از چند روز تا چند هفته عمر کند.

کویل‌ها را عوض کردم اما هنوز هم طعم سوختگی می‌دهد، مشکل از چیست؟

گاهی اوقات ممکن است حتی با تعویض کویل‌ها هم طعم سوختگی را احساس کنید. در این مرحله باید باز کویل را تغییر دهید. ممکن است کویلی که استفاده کرده‌اید اورجینال نباشد. به کار بردن کویل غیراورجینال در دستگاه هم صدمه به دستگاه ویپ می‌زند و هم صدمه شدیدی به تجربه شما از ویپینگ خواهد زد. به همین دلیل بهتر است که کویل‌ها را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

خوشبختانه ویپ گاد مفتخر است که جدیدترین و با کیفیت‌ترین محصولات در حوزه ویپینگ را در اختیار طرفداران این حوزه قرار دهد. از جمله محصولاتی که به صورت اورجینال و با ضمانت به فروش می‌رسد، کویل است. به راحتی می‌توانید کویل موردنظرتان را از طریق فروشگاه و از این لینک خریداری کنید.

پیش از خرید به این موضوع که دستگاه ویپ‌تان قابلیت پشتیبانی از کویل موردنظرتان را دارد، دقت کافی داشته باشید. برای این کار کافیست به سراغ دفترچه ویپ‌تان بروید و در قسمت توضیحات مروبط به کویل، متوجه نوع کویل موردنظرتان که باید روی برای دستگاهتان خریداری کنید، شوید.

در این مطلب سعی داشتیم به چگونگی جلوگیری از طعم سوختگی ویپ ها بپردازید. دستگاه‌هایی که این روز‌ها درسراسر جهان محبوبیت بالایی پیدا کرده‌اند. پیش از این که به سراغ تجربه آن‌ها بروید، بهتر است درباره آن‌ها بیشتر بدانید.

برای شما هم همچین اتفاقی رخ داده است؟ اگر مشکلی در ویپینگ دارید خوشحال می‌شویم که با ما و کاربران سایت به اشتراک بگذارید تا دوستانمان در  بخش پشتیبانی در سریع‌ترین زمان ممکن به رفع مشکلتان بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!